INI DIA, 5 calon rider motoGP SIC-petronas.
INI DIA, 5 calon rider motoGP SIC-petronas.

INI DIA, 5 calon rider motoGP SIC-petronas.

Posted on

Berikut adalah 5 Rider calon pelumba pasukan SIC Petronas

1. Franco morbidelli

Morbidelli, pasti akan melihat ini sebagai peluang keemasan. Selain itu, guru sendiri, Valentino Rossi, mempunyai peranan penting dalam team yamaha. Pastinya Rossi juga akan menyokong yamaha untuk membawa Morbidelli. Setakat ini hanya Franco Morbidelli mungkin mendapat tempat dalam pasukan SIC Petronas.

2. Dani Pedrosa

Pedrosa, yang sejak awal kariernya di kelas MotoGP sentiasa berada di dalam pasukan Repsol Honda, Dikabarkan Pedrosa merajuk untuk mendapatkan sokongan motor dan sokongan yang sama dengan valentino rossi (YAMAHA YZR-M1). sementara sepanjang masa ini, pasukan satelit Yamaha sentiasa mendapat motor bekas musim lalu.

3. Bradley Smith

Rider British ini boleh menjadi pilihan yang baik kerana ia mempunyai pengalaman dengan motor Yamaha M1 selama empat tahun (2013-2016) di pasukan satelit Tech3 Yamaha.

Di samping itu Bradley Smith juga tidak memastikan masa depannya kerana tempatnya dalam pasukan KTM diambil alih oleh Johann Zarco.

4. Alvaro Bautista

Alvaro Bautista juga belum mengesahkan masa depannya selepas pasukannya (Angel Nieto) musim depan digantikan oleh SIC Racing.

Alvaro Bautista membuat debutnya di kelas MotoGP pada 2010 dan pernah menamatkan musim di tempat kelima pada musim 2012.

Di samping itu penunggang berusia 33 tahun itu juga mempunyai pencapaian tiga podium di sepanjang kelas MotoGP. Rider Sepanyol ini boleh menjadi nama yang disyorkan Jorge Martinez kerana enam tahun menjadi sebahagian daripada pasukan Aspar Racing (Angel Nieto).

5. Fabio Quartararo

Prestasi Fabio Quartararo cukup baik dalam kategori Moto2 selepas memenangi perlumbaan siri Catalunya.

Rider Perancis ini berjaya memenangi perlumbaan menggunakan casis Speed Up ketika Kalex dan KTM mendominasi Moto2.

Malah semasa GP Belanda, Quartararo dapat finish kedudukan kedua. Walaupun dia berada kat ke-12 pada permulaan perlumbaan. Prestasi setakat ini menjadikan penunggang berusia 19 tahun sebagai pelumba muda yang berpotensi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *